dilluns, 10 de juliol del 2017

El Loira en bicicleta

Enguany,  en les nostres vacances en bicicleta no farem servir un vaixell com a allotjament, sinó que farem una ruta sense guia, però amb el suport logístic del transport de l’equipatge, la reserva dels allotjaments i dels restaurants. Com uns senyors!

Arribem a París amb l’AVE-SNCF i allà amb un tren regional fins a Orleans, ciutat que no ens acaba de fer els pes. El millor d’Orleans: la catedral i el sopar. L’endemà recollim les bicis després d’un bon esmorzar. Ens hem de posar en mode “Macgyver” per fixar el suport del GPS. Només sortir de l’hotel, veiem que plou lleugerament i l’aigua ens acompanya força quilòmetres, fins l’església de Cléry-St.-André.

Després, ben molls, fem una aturada davant el Castell de Meung-sur-Loire per menjar una mica.

En acabat, seguim el nostre camí fins Beaugency, on ens instal.lem a l’hotel Grand Hotel de l’Abadia. El lloc és força peculiar, per la decoració (les habitacions estan folrades amb roba estampada amb motius bucòlics) i l’ambientació (als passadissos s’escolten càntics gregorians!).

Un cop instal·lats, passegem pel poble i veiem el castell,  la masmorra, l’església i la torre del rellotge.

El pont que travessa el riu en aquest punt té una amplada considerable, amb illes al mig colonitzades per moltíssimes aus.

Ja som a la tercera jornada i toca sortir de Beaugency, per dirigir-nos al Castell de Chambord, el qual el veiem com un homenatge a la indecència perquè van trigar una colla d’anys a construir-lo. Francesc I de França, el rei que va promoure l’obra per ser prop de la seva amant, hi va viure només 72 dies. El castell és espectacular i està envoltat d’un jardí i un canal i la finca compta amb el bosc més gran d’Europa segons en presumeix el fulletó de propaganda.

Travessem el bosc i ens dirigim a Blois, on ens allotgem a la Maison de Thomas, regentada per un home de poques paraules, que ens acompanya fins una habitació decorada estil “IKEA”. Hi accedim per una escala de fusta que ens deixa bocabadats.

Després d’una dutxa recuperadora anem a veure la catedral, el castell i l’església de la ciutat, escales amunt, escales avall.

Aquesta ja és la quarta jornada del la ruta. Tornem a Chambord i, tot travessant el bosc, enfilem la ruta de la vall de Sologne. Passem per Bracieux i finalment arribem a Court-Echevarny, on ens allotgem en una chambre d’hostes que compta amb un jardí propi amb ànecs.

Som al cinquè dia i avui toca Tintín! A l’hora d’esmorzar, coneixem una parella d’alemanys que fan un recorregut similar al nostre, però amb e-bike. També compartim l’esmorzar amb una dona croata que viatja amb la seva filla. Ens acomiadem del simpàtic propietari de la chambre d’hostes i enfilem cap al castell d’Echevarny, conegut per ser el que surt en moltes aventures del Tintin: l’Hergé el va prendre com a model per dibuixar el castell en què viu el capità Haddock.

Visitem el castell i el seu entorn majestuós.

Ens dirigim a Mosnes, on tenim habitació al Relais du Silence Domaine des Thomeaux Hotel Restaurant & Spa. Gaudim de la seva piscina, del hammam, de la sauna i del sopar.

Sisena jornada. Després d’un bon esmorzar, marxem en direcció a Amboise. Quan hi arribem, anem directament a Clos Lucé, un castell petit on Leonardo da Vinci va viure els seus darrers 3 anys. Quedem sorpresos amb la quantitat d’invents que han arribat a prosperar al llarg dels segles.

En acabat, anem a l’Ille d’Or, una illa dins del Loira, per tenir una bona vista del castell d’Amboise.

Finalment ens adrecem al que serà el nostre allotjament durant les tres properes nits, la Maison Blanche, on ens rep la seva simpatiquíssima propietària, l’Annick, i el seu gos gegantí, Lulu.

Els arbres de la finca són espectaculars.

Quan retrobem els companys alemanys, comprovem que suen bastant menys que nosaltres. Poder això de les e-bike no és tant mala idea! Al vespre, després de sopar, passegem pels entorns del castell.

Ja al setè dia, anem a visitar el castell de Chenonceau, que és espectacular, tant per dins com vist des de fora.

El retorn a Amboise és molt bonic, pedalant primer per la riba esquerra del riu Cher, amb vistes al castell, i després travessant el bosc d’Amboise. Després de sopar, retrobem la parella alemanya a la Maison Blanche. L’Stephanie i el Gerhard ens conviden a una copa de vi blanc fresc, que acceptem encantats i que ens ajuda a comunicar-nos en anglès.
L’endemà visitem el castell d’Amboise, la qual cosa ens permet gaudir d’unes bones vistes sobre la ciutat i el riu. L’accés per als carruatges dins de les torres cilíndriques és realment espectacular.

A la novena jornada, toca acomiadar-se de l’Annick, l’encantadora propietària de la Maison Blanche, per reprendre la nostra darrera ruta pel Loira. Creuem el riu i ens dirigim, tot travessant camps de vinyes, a les Caves de Vouvray, que visitem, i on fem una petita degustació i on també comprem vi. Impressiona veure les galeries que conformen les caves dins la muntanya.

Seguim el nostre camí  al costat del riu fins arribar a Tours, on veiem la catedral, el castell i la plaça Plumerau, on hi ha forta animació, malgrat el mal temps que fa, ja que comença a ploure.

Deixem les bicicletes a contracor a l’hotel i, després de sopar, tornem a la catedral, on veiem un espectacle de mapping molt espectacular.

És el darrer dia del viatge. Han estat deu dies fantàstics i, tot i que esportives, vacances de veritat! Ens acomiadem dels nostres amics alemanys i ens dirigim a l’estació de Tours. De camí, veiem la Maison de la Ville i ens sorprèn que els tramvies siguin sense catenària.

Hores pedalades: 26:43h.
Total Km: 352
Desnivell acumulat: 2.229 metres

Agent: http://www.levelovoyageur.com

Track a wikiloc (pendent)

And the winner is...
Millor hotel: L’Abadia de Beaugency
Millor restaurant: El de Blois
Millor ruta: El bosc de Chambord
La millor ciutat: Beaugency i Amboise
El millor esmorzar: El de Beaugency i el de Mosnes
El millor castell: Chenonceau
Premi a la simpatia de l’hoteler: Maison Blanche, Amboise
Altres coses a destacar: Clos Lucé, el revisor de Paris, la persona que ens va atendre a les Caves Vouvray, el somriure de la recepcionista de l’hotel de Tours...

Lloc data desnivell t.mov km mitja